lauantai 27. heinäkuuta 2019

Sunnuntain extra:Merkittävän uuden aallon edustajan toinen ja joidenkin mielestä paras

Rachel Sweet:Protect the Innocent

16. helmikuuta 1980 Stiff Recordsin julkaisemana ilmestynyt Protect the Innocent on uutta aaltoa edustaneen Rachel Sweetin toinen studioalbumi, joka sisältää covertuotantonsa osalta näkemyksiä esimerkiksi Moon Martinin, Lou Reedin, Graham Parkerin, Elvis Presleyn sekä The Damnedin originaalia tuotantoa edustavista kappaleista. Martinilta albumilla versioituu I've Got a Reason, Reediltä New Age, Presleyltä Sun-kauden tuotantoa edustava Baby Let's Play House ja The Damnediltä legendaarinen esikoissingle New Rose. Jo Allenin käsialaa oleva Jealous lukeutuu albumin kaikkein tiukimpiin rockpaloihin. Vakuuttavuudessaan sen edelle pääsee ainoastaan Gary Sulshin ja Stuart Leathwoodin käsialaa oleva Foul Play. Sweet osallistui itse useamman kakkosalbuminsa kappaleen sävellystyöhön. Täysin hänen käsialaansa ovat Lover's Lane ja pitkäsoiton päätöskappale Tonight Ricky. Albumin riemastuttava avauskappale Tonight edustaa Sweetin ja Graham Edwardsin yhteistyötä.Take Good Care of Men Sweet on työstänyt Steve Everittin kanssa.  Martin Rushentin ja Alan Winstanleyn käsialaa ollut tuotanto on Sweetin voimakkaiden laulusuoritusten lisäksi saanut osakseen myönteistä palautetta. Protect the Innocentin taustamuusikoita ei ole mainittu, mutta kyseessä on arveltu olleen yhtyeen The Fingerprintz. Albumia on tituleerattu jopa Rachel Sweetin levyttämistä neljästä pitkäsoitosta laadukkaimmaksi. Uuden aallon albumina se on noteerattu korkeammalle kuin esimerkiksi Linda Ronstadtin useita Elvis Costello-covereita sisältävä ja niin ikään vuonna 1980 ilmestynyt pitkäsoitto Mad Love.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti